Intensiivivalmennus ja sen mainostaminen Riverian opiskelijoille

Marraskuun alkupuolella Base Camp – Opiskelijayrittäjyyden alustojen kehittämishanke otti asiakseen lähestyä koulutuksen muodossa kiinnostuneita ihmisiä tuotteistamisen ja brändäyksen saloihin. 

Opiskelijayrittäjillä, uusilla yrittäjillä, tai opiskelijoilla, jotka ovat kiinnostuneet yrittäjyydestä – ei välttämättä ole tietoa brändin perustamisesta ja rakentamisesta, eli mistä on siis kysymys? Mikä on tehokkain tapa rakentaa brändiä, niin että asiakkaasi ja omat mielikuvasi brändistäsi kohtaavat ja mistä brändissä oikeastaan on kyse? 

Jotta näihin kysymyksiin voi vastata, on ensisijaisen tärkeää tehdä koulutus – ja sen mainostaminen, mahdollisimman helpoksi, jopa mielekkääksi. Ottaen huomioon suuren kohderyhmän, joka allekirjoittaneella tässä tapauksessa oli Ammattiopisto Riverian opiskelijat. Tästä kehkeytyi idea, jonka toteuttaminen ajankohtaiseen ja visuaaliseen muotoon oli mukava pala purtavaksi. 

Eli mitä suurin osa Riverian opiskelijoista, varhaisaikuisuuden kynnyksellä olevista nuorista tykkää katsoa? Mikä on se juttu joka on heidän silmilleen tuttua ja kiinnostavaa? Online-pelit.  

Striimaus, lanit, twitchaus… rakkaalla lapsella on monta nimeä. Näihin myös itse perehtyneenä henkilönä koin tuttavallisen lähestymistavan parhaimmaksi tyyliksi tavoittaa em. opiskelijoita, josta syntyi seuraava kuva: 

Ensimmäinen Base Camp -hankkeen järjestämä Siis mikä tuotteistaminen ja brändäys -luento järjestettiin torstaina 2. joulukuuta klo 12.00 – 16.00. Asiantuntijoina äänessä olivat Hurry Oy:n Anu Karreinen sekä Outi Vornanen. Paikanpäälle oli saapunut kapasiteettiin nähden todella hyvä määrä asiasta kiinnostuneita, eli toisin sanoen kaikki vapaat paikat saatiin täytettyä. Lisäksi seuraajia koulutuksella oli verkon välityksellä noin kymmenen. 

Tilaisuus järjestettiin lähitoteutuksena Joensuun Tiedepuiston Spark Joensuu ympäristössä. Tämän lisäksi luento striimattiin livenä, sekä taltioitiin myöhemmin julkaistavaksi tallenteeksi, jonka myötä katsojamäärä on mahdollista saada vielä laajemmaksi. Luento on osa laajempaa tuotteistamisen ja brändäyksen koulutus-, valmennus- ja mentorointi jaksoa, joka toteutetaan joulu-tammikuun aikana.  

Kiinnostuneita jaksolle oli loppujen lopuksi enemmän kuin mitä hankkeen puolesta oli mahdollista – ja järkevää ottaa. Enimmäismäärä intensiivivalmennukseen ja mentorointiosioon oli noin 20 henkilöä, mikä on sopiva määrä siihen nähden, että aikaa jokaisen osallistujan valmentamiseen on riittävästi. Lisäksi hankkeella on olemassa kartoittava kysymyspaketti, jonka avulla Hurry Oy:n kouluttajat saavat osallistujista ja heidän taustoistaan käsityksen räätälöityyn ja yksilölliseen ohjaamiseen. 

Matias Hiltunen, projektiasiantuntija – Base Camp hanke

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *